ديدار رئيس جمهور از خانواده معظم شهداء در آستانه روز پزشک
رييس جمهوري در آستانه روز پزشک با خانواده معظم 5 تن از شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و همچنين 4 تن از جانبازان و آزادگان دفاع مقدس که همگي از جامعه پزشکي کشور هستند ديدار نمودند. شهيد دکتر قاضي دانشجوي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي ايران بوده و در اين ديدار ، جناب آقاي دکتر بيات مشاور رئيس دانشگاه در امور شاهد و ايثارگران حضور داشتند.
رييس جمهوري در آستانه روز پزشک با خانواده معظم 5 تن از شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و همچنين 4 تن از جانبازان و آزادگان دفاع مقدس که همگي از جامعه پزشکي کشور هستند، تصريح کرد: دولت يازدهم همواره خود را متکي به پشتيباني مردم و بخصوص خانوادههاي شهدا ميداند و اگر هم توانسته قدمي در مسير خدمت به کشور و ملت بردارد، آن را مرهون دعاي خير مردم و به ويژه پدران و مادران و خانواده معظم شهدا و ايثارگران ميداند.
به گزارش «ايثار» حجتالاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني عصر روز شنبه 31 مرداد ماه و در آستانه روز پزشک در ديدار خانوادههاي 9 تن از شهدا و ايثارگران جامعه پزشکي کشور، با بيان اينکه ديدار با شما به نيابت از همه پزشکان و فعالان جامعه پزشکي که در دوران، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس براي انقلاب و کشور زحمت کشيدهاند، انجام ميشود، گفت: پزشکان نيز مانند ساير آحاد جامعه در دوران پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس به خوبي از عهده انجام وظيفه و رسالت بزرگ خود برآمدند.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه زحمات و تلاشهاي شما پزشکان و پرستاران در دوران دفاع مقدس جان رزمندگان زيادي را نجات داد، افزود: در جايي که نجات يک انسان يک عمل مقدس و بسيار بزرگ و با اهميت است، کار پزشکان در نجات رزمندگاني که بهترينهاي اين ملت بودند، بسيار قابل تقدير و داراي اجري عظيم نزد پروردگار است.
دکتر روحاني اظهار داشت: پزشکاني بودند که در دوران دفاع مقدس در همه عملياتهاي بزرگ حضور داشتند و وقتي آنها عازم جبهه ميشدند، خيليها متوجه ميشدند که در آستانه انجام يک عمليات بزرگ هستيم.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه در عملياتهاي بزرگ دوران دفاع مقدس در مقاطعي بيمارستانهايي بودند که بسيار نزديک به خط مقدم احداث ميشدند، تصريح کرد: با وجود همه خطراتي که فعاليت در بيمارستانهاي احداث شده در مناطق جنگي داشت، پزشکان با شهامت کار خود را انجام ميدادند.
دکتر روحاني در ادامه با اشاره به اينکه پزشکان، امروز نيز در خدمت به کشور تلاش زيادي ميکنند، خاطر نشان کرد: اجراي طرح تحول سلامت بدون همراهي، تلاش و ياري جامعه پزشکي مقدور نبود و خدا را شاکريم که با اجراي اين طرح و با کمک پزشکان بخشي از بار سنگين هزينههاي سلامت از دوش مردم برداشته شده است و اميدوارم اين طرح همچنان که تا حال حاضر با موفقيت اجرا شده پس از اين نيز با همت پزشکان و تلاشي که وزير بهداشت و مجموعه ايشان داشتند با موفقيت ادامه پيدا کند.
رييس جمهوري گفت: مردم همواره قدردان خادمان خودشان هستند و اميدوارم اجراي اين طرح ، خدمتي از طرف ما و همه تلاشگران عرصه پزشکي و سلامت کشور به مردم باشد.
در اين ديدار دکتر روحاني با ذکر خاطراتي در دوران همراهي خود با شهيد معيري و شهيد فياضبخش که از شهداي انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي بودند و خانواده انان در اين ديدار حضور داشتند، ياد ايشان را گرامي داشت.
همچنين 4 تن از جانبازاني که افتخار آزادگي را نيز داشتند در اين ديدار با رييس جمهوري به طور صميمي و رودررو گفتگو کردند.
همچنين خانواده سه تن از دانشجويان پزشکي که در دوران دفاع مقدس به فيض شهادت نايل شده بودند در اين ديدار حضور داشتند.
يکي از حاضران در اين ديدار در سخناني خطاب به دکتر روحاني، اظهار داشت: شما در دو مقطع اميد را در جامعه احياء کرديد. اول زماني که دلدادگان به انقلاب و نظام اسلامي از آينده نااميد شده بودند، انتخاب شما اميد را در دل دوستداران جمهوري اسلامي زنده کرد و پس از آن تلاش دولت در به نتيجه رساندن مذاکرات هستهاي و حصول توافق توانست بار ديگر، مردم را خوشحال و بيش از پيش اميدوار کند و ما به اين پيروزي که حاصل تلاشهاي دولت تدبير و اميد بود، افتخار ميکنيم.
دکتر روحاني در واکنش به اين سخنان گفت: دولت يازدهم همواره خود را متکي به پشتيباني مردم و بخصوص خانوادههاي شهدا ميداند و اگر هم توانسته قدمي در مسير خدمت به کشور و ملت بردارد، آن را مرهون دعاي خير مردم و بويژه پدران و مادران و خانواده شهدا و ايثارگران ميداند.
در پايان اين ديدار که حجتالاسلام والمسلمين شهيدي نماينده ولي فقيه، معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران، دکتر قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و حسين فريدون دستيار ارشد رييس جمهوري نيز در آن حضور داشتند، دکتر روحاني با اهداي لوح از خانواده معظم شهدا و ايثارگران حاضر در اين جلسه تقدير کرد.