تأثیر انکار ناپذیر مسائل روانشناختی در وضعیت آموزشی تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه ها
کارگاه دو روزه آموزشی و نشست اساتید مشاور، مدیران و کارشناسان شاهد و ایثارگر کلان منطقه 10 آمایشی کشور به میزبانی دانشگاه ایران در اول و دوم مهرماه 1403 برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد امور شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی ایران، کارگاه دو روزه آموزشی و نشست اساتید مشاور، مدیران و کارشناسان شاهد و ایثارگر کلان منطقه 10 آمایشی کشور با محوریت بررسی مسائل روانشناختی دانشجویان شاهد و ایثارگر و بازبینی آیین نامه اساتید مشاور در اول و دوم مهرماه 1403 با حضور و سخنرانی رضا البرزی مدیرکل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر فاطمه شیرزاد مدیر شاهد و ایثارگر دانشگاه ایران، دکتر محمدرضا پیرمرادی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر علی خرامین عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر مریم عمیدی مظاهری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مهندس هاشمی رئیس اداره شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت و جمعی از اساتید، مسئولین و مدیران شاهد و ایثارگر کلان منطقه 10 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، برگزار شد.
در ابتدای کارگاه دکتر فاطمه شیرزاد مدیر شاهد و ایثارگر دانشگاه ایران ضمن عرض خیرمقدم به اساتید مشاور و مسئولین ستادهای شاهد و ایثارگر، هدف از برگزاری این کارگاه دور روزه را تبادل نظر جهت ارتقاء سطح آموزشی دانشجویان ، بازبینی و بررسی چالش های مربوط به آیین نامه طرح استاد مشاور و تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانست. وی خاطرنشان کرد ارائه خدمات روانشناختی مفید و موثر با توجه به شرایط خانوادگی حاکم بر زندگی این دسته از دانشجویان، نیز از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.
دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن عرض تبریک سال تحصیلی جدید، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آرزوی موفقیت برای حاضرین، به موضوع جایگاه شهید و خانواده شهدا و ایثارگران و لزوم توجه به وضعیت روانشناختی و آموزشی دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر به ویژه دانشجویانی که دارای سرپرست نیستند، تأکید کرد وی با اشاره به تجربیات 5 ساله خود در زمینه مسئولیت معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادوار گذشته ادامه داد: این نشستها برای آشنایی و انتقال تجربیات برای جامعه دانشگاهی دانشجویان شاهد و ایثارگر ارزشمند و مفید است و ادای دین به خانواده شهدا و ایثارگر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه به وضعیت اسفبار حقوق بشر در دنیا به ویژه وضعیت جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: کسانی که امروزه ادعای حقوق بشر میکنند چشم خود را بر این جنایات بسته اند و صحنههای این جنگ نابرابر فراموش ناشدنی است، با وجود آنکه نسل ما، تجربیات و صحنههای دفاع مقدس نیز مشاهده کرده است و به نوعی صحنههای جنگ غزه تداعی کننده کلّ یومٍ عاشورا و کلّ أرضٍ کربلا است و باید تشخیص دهیم در کدام جبهه میایستیم و به واقع رهبر معظم انقلاب پرچم جبهه مقاومت را به خوبی را حفظ کرده است.
در روز اول این کارگاه دکتر علی خرامین مشاور و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در خصوص راه حل ها و اقدامات مسائل روانشناختی دانشجویان شاهد و ایثارگر و نقش مهم و اساسی پدر در استقلال و هویت بخشی به فرزند و عواقب ناشی از فقدان پدر در خانواده و مخاطرات پیش رو در جامعه آینده و دکتر محمدرضا پیرمرادی پزشک متخصص روانشناسی بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با مبحث سلامت روان در روز دوم کارگاه سخنرانی کردند و با اساتید مشاور به بحث و گفتگو پرداختند.
دکتر مریم عمیدی مظاهری نیز در این کارگاه به شرح اهداف آیین نامه طرح استادمشاور، دانشجویان تحت پوشش، نحوه انتخاب استاد مشاور و تعامل اساتید با مدیریت دانشجویان شاهد و ایثارگر پرداخت.
در پایان روز دوم کارگاه پس از اهدای هدایا و لوح های تقدیر به شرکت کنندگان، رضا البرزی مدیرکل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت گفت دانشگاه ها باید بیشتر تمرکز و تلاش خود را بر روی دانشجویان با معدل بالا و متوسط که اکثریت جامعه هدف را تشکیل میدهند، معطوف کنند و همواره حمایت منطقی را سرلوحه وظایف خود قرار دهند.
وی در خاتمه از برگزاری دومین جشنواره آموزشی، نهمین جشنواره جایزه ملی ایثار، اولین جشنواره پژوهشی اعضای هیئت علمی و دانشجویان شاهد و ایثارگر در آذر ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و نشست دبیران و مدیران شاهد و ایثارگر در مشهد خبر داد.
کامنت